בכתבה הבאה, נסביר מהי לוקליזציה, מתי היא נחוצה, במה היא שונה מתרגום, וגם נספק דוגמאות ללוקליזציה מוצלחת.
הכתבה בשיתוף עם חברת תרגום מובילה המספקת מגוון גדול של שירותי תרגום בהם, שירותי תרגום מאנגלית לעברית, תרגום משפטי, תרגום רפואי, תרגום טכני ועוד.
מהי לוקליזציה?
לוקליזציה היא תהליך של התאמת תוכן, מוצרים או שירותים, כך שיעמדו בדרישות הלשוניות והתרבותיות של שוק יעד ספציפי. תהליך זה חורג מעבר לתרגום טקסט בלבד; הוא כרוך בהתאמת אלמנטים שונים כדי להתיישר עם הנורמות, הערכים וההעדפות התרבותיות של קהל היעד.
מתי צריך לוקליזציה?
להלן כמה מצבים שבהם יש צורך בלוקליזציה:
כניסה לשווקים חדשים
כאשר עסק מחליט להתרחב לשווקים בינלאומיים חדשים, לוקליזציה מבטיחה שהמוצרים או השירותים שלו יהיו מותאמים להעדפות ולציפיות של לקוחות מקומיים.
תוכנות ואפליקציות
עבור יישומי תוכנה ואתרי אינטרנט, לוקליזציה מבטיחה שממשק המשתמש, חווית המשתמש והתוכן יהיו נגישים וידידותיים לאנשים באזורים שונים. זה כולל תרגום טקסטים, התאמת הגרפיקות ועוד.
מסחר אלקטרוני
במסחר אלקטרוני, לוקליזציה חיונית כדי לספק חווית קנייה חלקה. זה כרוך בתרגום של תיאורי מוצרים, לוקליזציה של אמצעי תשלום, הבטחת עסקאות במטבע מקומי והתאמת שירות לקוחות ועוד.
לוקליזציה לעומת תרגום: האם הם זהים?
בעוד שתרגום הוא מרכיב של לוקליזציה, יש הבדלים בין השניים. להלן ההבדלים:
תרגום
הגדרה: תרגום הוא תהליך המרת טקסט משפה אחת לאחרת, תוך שמירה על המשמעות וההקשר של התוכן המקורי.
היקף: התרגום מתמקד אך ורק בהמרת שפה.
דוגמה: תרגום מדריך למשתמש מאנגלית לספרדית.
לוקליזציה
הגדרה: לוקליזציה כוללת התאמת תוכן כדי לענות על הצרכים הלשוניים והתרבותיים של קהל יעד ספציפי.
היקף: לוקליזציה כוללת תרגום בתוספת התאמה תרבותית, התאמות טכניות ועוד.
דוגמה: לוקליזציה של משחק וידאו לשוק היפני, כולל תרגום טקסט, שינוי שמות של דמויות ועוד.
2 דוגמאות של לוקליזציה בעולם האמיתי
כדי להבין את ההשפעה והחשיבות של הלוקליזציה, נציג 2 דוגמאות:
דוגמה 1: מקדונלד'ס
מקדונלד'ס, ענקית מזון מהיר עולמית, מתאימה את התפריט ואת אסטרטגיות השיווק שלה כך שיתאימו לטעמים ולהעדפות של שווקים שונים.
אסטרטגיות לוקליזציה בהן מקדונלד'ס עושה שימוש:
-התאמת התפריט: בהודו, מקדונלד'ס מציעה אפשרויות צמחוניות ומחליפה את בשר הבקר בעוף, תוך כיבוד ההעדפות התזונתיות המקומיות ומנהגי הדת.
-רגישות תרבותית: קמפיינים שיווקיים ועיצוב המסעדות מותאמים לשוק המקומי.
-שפה: סיסמאות פרסום וחומרי קידום מכירות מתורגמים ומותאמים לשפה המקומית, ומבטיחים שהם יהדהדו עם הקהל.
-השפעה: על ידי לוקליזציה, מקדונלד'ס פונה בהצלחה ללקוחות מגוונים ושומרת על נוכחות המותג בעולם.
דוגמה 2: Airbnb
כפלטפורמת אירוח גלובלית, Airbnb צריכה להבטיח שהשירותים שלה יהיו נגישים והמשתמשים יזמינו אותם בכל רחבי העולם.
אסטרטגיות לוקליזציה בהן Airbnb עושה שימוש:
-לוקליזציה של שפה: האתר והאפליקציה של Airbnb זמינים במספר שפות.
-שיטות תשלום מקומיות: הפלטפורמה תומכת באפשרויות תשלום מקומיות שונות כדי לתת מענה לשווקים שונים.