יצירת אסטרטגיית תוכן שמתאימה לצרכים ולמטרות של העסק שלכם

שיווק עסק לעסק הוא תהליך מורכב. זה דורש אסטרטגיה מפורטת והבנה של הקהל. שאלנו את גיא כספי, יועץ עסקי מומחה בתחומי הכספים, החשבות וגיוס ההון. הוא מסביר שישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת יצירת אסטרטגיית תוכן לשיווק עסק לעסקים, כגון יעדי החברה וקהל היעד.

על מנת ליצור אסטרטגיית תוכן עסקית אפקטיבית, תצטרכו להבין את קהל היעד שלכם ומה הם מחפשים בענף שלכם. כמו כן, תצטרכו לדעת מהן המטרות של החברה שלכם וכיצד תוכלו להשתמש בתוכן כדי להשיג את המטרות הללו. 

טיפים לבניית תוכנית אסטרטגית על פי גיא כספי 

גיא כספי טוען שאסטרטגיית תוכן היא חלק חשוב בכל אסטרטגיית שיווק. זוהי התוכנית ליצירה, ניהול והפצה של תוכן שיכול לעזור לכם עם המטרות העסקיות שלכם. השלבים הבאים יכולים לעזור לכם ליצור אסטרטגיית תוכן מוצלחת:

1) הבינו את היעדים של החברה שלכם

הצעד הראשון ביצירת אסטרטגיית תוכן הוא לזהות את המטרות והיעדים שלכם. מה אתם מנסה להשיג כעסק? מהם האתגרים שאיתם אתם מתמודדים? ברגע שאתם יודעים מה המטרות שלכם, הגיע הזמן ליצור תוכנית פעולה.

2) הגדירו את קהל היעד שלכם

כדאי להתחיל בזיהוי קהל היעד שלכם וכיצד הם צורכים תוכן. לאחר מכן, זההו את הערוצים שבהם הם יצרכו את התוכן הזה (אתר, בלוג, מדיה חברתית).

3) צרו לוח שנה עריכה עם נושאים המתיישרים עם שתי הנקודות הללו

לאחר מכן, צור תהליך כיצד ערוצים אלה יעבדו יחד כדי להשיג את היעדים העסקיים שלך. ולבסוף, פתחו תכנית למדידה ומעקב אחר הצלחה, כך שתוכלו לבצע התאמות לפי הצורך לאורך הדרך.